Vi ønsker kontinuerlig å utvikle og forbedre oss, og det er derfor viktig for oss å få tilbakemeldinger fra kundene våre. Vi sender derfor ut en kundeundersøkelse der de bes vurdere våre tjenester.
Kundeundersøkelsen
Kundeundersøkelsen vår administreres av Questback ↗, og sendes ut forholdsvis kort tid etter begravelsen. Vi er klar over at de etterlatte fortsatt kan være inne i en vanskelig tid når denne sendes ut.
Spørsmålene i kundeundersøkelsen går blant annet på:
- generell informasjon
- prisinformasjon
- hvordan man blir møtt og fulgt opp
- hvordan man fikk vite om Jølstad
- i hvilken grad man føler forventningene til begravelsen ble innfridd
Tilbakemeldingene vi får er veldig viktige for oss. Det kan være små eller store ting som eventuelt kan hjelpe oss med å justere kursen videre.
Ved klage
Dersom noe ikke har gått som ønsket og man ikke er fornøyd, er det viktig at man tar kontakt med byrået så tidlig som mulig. Som regel vil man da finne en løsning som er akseptabel for alle.
Dersom etterlatte og byrået ikke kommer til enighet, kan Forbrukertilsynet bistå for å hjelpe partene frem til en løsning. Dette er et frivillig og kostnadsfritt tilbud for begge parter, samt et alternativ til en alminnelig rettsprosess. På Forbrukerrådets nettsider finnes det skjema til hjelp med dette.
Gå til Forbrukerrådet
Våre kundeomtaler
I kundeundersøkelsen har vi et åpent kommentarfelt, der etterlatte kan komme med kommentarer eller forslag til forbedringer. Nedenfor ligger et utvalg av alle kundeomtalene vi mottar.
Svarprosenten er opp mot 50 %, og vi er stolte og ydmyke over alle de gode tilbakemeldingene vi får.
- «Opplevde byrået som svært profesjonelt og dyktig. Så fornøyd som man kan bli i en slik situasjon. Takk!»
- «Jeg er så fornøyd at jeg kan ikke beskrive det.»
- «Konsulenten var kunnskapsrik, flink til å følge opp og ga oss gode alternativer. Ta vare på han.»
- «Det burde vært opplyst om muligheten til religionsfri seremoni.»
- «Jeg har brukt Jølstad ved flere begravelser. Veldig fornøyd med måten jeg er blitt mottatt på. Resultatet ved gjennomføringen har vært verdig og det er blitt en minnerik begravelse. Personalet har vært høflige og profesjonelle. Tusen takk.»
- «Vårt møte var veldig fint, [og vi ble] tatt imot på en fin måte. Det føltes som om det var avsatt nok tid. Fikk gode råd uten å føle at det ble forsøkt å selge mer.»
- «Veldig positivt med seremonilederen (religionsnøytral begravelse) som gjorde det til en verdig stund. Veldig fint med minneboka som vi fikk etterpå, den har vi stor glede av. Veldig fornøyd med all kommunikasjon med byrået.»
- «Utrolig hvor hyggelig vi ble tatt imot og samtidig så proft opplegg. En veldig god opplevelse i en trist og sårbar livssituasjon.»
- «Svært fornøyd med all info og bistand vi har fått hos dere, både på kontoret, ved selve bisettelsen og ved urnenedsettelsen. Konsulenten virker meget erfaren, møtte oss på en verdig og vennlig måte, vi har fått svar på alle spørsmål, Konsulenten har gitt rask og hyggelig tilbakemelding/svar på alle mailer fra oss. Vi er svært fornøyd, Tusen takk til dere.»
- «Møtet med Jølstad var udelt positivt. De vi var i kontakt med opptrådte alle respektfullt, vennlig og profesjonelt.»
- «Eneste grunn for 5 to steder er at det ble glemt noe pynting av krematoriet, men når vi gjorde dere oppmerksom på dette ble dette fratrukket i fakturabeløp. Feil kan skje, men det er fint og godt at man med en gang da rydder opp slik det her ble gjort. Ellers var alt veldig, veldig bra.»
- «Jeg må bare si at jeg (vi) var utrolig fornøyd. Jeg hadde en opplevelse av at vi var i sentrum og at det bare handlet om oss. Etter begravelsen fikk jeg flere henvendelser fra venner og familie om at de aldri hadde opplevd en så hyggelig mottagelse i døra. Dette satt vi stor pris på :)»
- «Ved seremonien var flere av mine slektninger forsinket på grunn av dårlig vær og trafikale problemer. At vi kunne starte forsinket og at dette ble håndtert på en veldig fin og profesjonell måte, satte vi meget høyt. Stor takk til konsulenten :-)»
- «Jeg har positive erfaringer med deres selskap. Dette har jeg gitt uttrykk for til min kontakt i byrået. Det er 6. gangen vi benytter selskapet. Utviklingen på tjenesten gjennom 20 år er meget merkbar. Vi er gjennomgående meget fornøyd.»
- «Profesjonelt – slik det skal være!»